Recenze: Potrhaná křídla

Série: /
Autor: Ruta Sepetys
Počet stran: 374
Nakladatelství: Cooboo
Žánr: Historické romány, drama

Josie je mladá sedmnáctiletá dívka, která má celý život před sebou sní o tom že půjde na universitu někam daleko od New Orleans, to ale není tak jednoduché, když je vaše matka prostitutka, která se místo o vás stará o drahé dárky a peníze do svých klientů. Josie proto raději bydlí v málem bytě nad knihovnou kde také pracuje a matku vídá jen když uklízí v bordelu kde matka pracuje. Podaří se Josie vymanit ze sevření Čtvrti a dostat se na vysněnou universitu?

Tahle knížka se mi líbila na první pohled, jak obálkou, tak anotací. Poslední dobou totiž miluju 50. léta a do New Orleans se chci už dlouho podívat. Josie jsem celou dobu knížky moc fandila a soucítila s ní. Sama bych asi tak statečná být nedokázala. Obdivuji jí i kvůli její vůli vydržet vše, a nenechat se strhnout Čtvrtí a životem její matky. Po celou dobu knihy se vám zdá, jako kdyby jste její příběh prožívali spolu s ní. Postavy jsou tak dokonale propracované a i když si autorka nepotrpí na přílišnou popisnost, dokážete si je do jedné představit a do této doby i do samotné Čtvrti vám dokonale zapadnou jako puzzle, takže je jednoduché se do knížky začíst a vše brát tak nějak přirozeně.Já sama jsem knížku četla ani né den. Knížka je psaná po krátkých kapitolách takže když chcete před spaním skončit na konci kapitoly nemusíte číst až do půlnoci. Zároveň se tam celkem málo stává, že by se nějaká důležitá událost stala na konci kapitol, takže je snazší knížku položit, ale z vlastní zkušenosti vím, že to neuděláte. Přesto jsi zpětně uvědomuji, že knížka i když byla velmi poutavě napsaná neměla tu pravou hloubku jakou by tento námět mohl poskytnout a že je tam v podstatě hrozně málo děje, nebo spíš dlouho nic pak bum bum bum a konec. přesto myslím, že je to jedna z nejlepších knížek, kterou jsem kdy četla. A po jejím přečtení jsem ještě dlouho ležela a přemýšlela.