středa 5. února 2014

Recenze Měděný jezdec

Měděný jezdec

Série: Taťána a Alexandr-Kniha první
Autor: Paullina Simons
Počet stran: 616 (ale v mé čtečce to vyšlo na 1635 str.!!)
Nakladatelství: Ikar
Žánr: Romány pro ženy, Historický


Děj se odehrává od léta roku 1941 za Leningradské blokády až do roku 1943. V ten osudný den 22.června kdy Němci napadli Rusko do té doby se mladé a bezstarostné Taťáně Metanovové obrátí svět vzhůru nohama. Zamiluje se do jistého Alexandra Bělova, o kterém později zjistí, že je do něj zamilovaná její sestra. Dokáže svojí lásku tajit, aby sestře neublížila? Dokáže to Alexandr? A jestli ano dokáže přežít blokádu Leningradu a jí zapříčiněný hladomor?



Na tuhle knihu jsem narazila na spoustě jiných knižních blogu a velmi mě zaujala, takže jsem hned začala číst…… a nemohla přestat. Je to nejspíš moje první kniha z druhé světové války i z Ruska. A hned mohu říct, že jí nejspíš nic nepřekoná. Taťána i Alexandr jsou naprosto úžasní lidé na Táně se mi líbí její obětavost a jak dokáže i v těch nejtěžších situacích být tak silná. Na Šurovy jeho nehynoucí láska a bezprostřední oddanost a jeho dobrosrdečnost. Autorka do knihy dokázala dát kousek sebe, svůj životní příběh. Sama v Rusku vyrůstala a tak musela vědět aspoň přibližně, jaké to tam bylo. Z tohoto ohledu jsem byla ze začátku dost skeptická protože jsem si nebyla jistá, jak hodně mohu těmto informacím věřit. Fascinuje mě, jak dokonale uměla autorka vystihnout atmosféru války a i spoustu vojenských termínů. Nemyslím, že by Paullina vařila jen tak z vody a samotnému napsání knihy muselo předcházet dlouhé období zkoumání faktů a studií a o to víc si této knihy i autorky samotné vážím.









Žádné komentáře:

Okomentovat